پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در سه شنبه 11 آبان 1395
بازدید : 98
نویسنده : جوادشهدادی

 

 

رتبه جهانی:       3 

رتبه اروپا:           3

 

نام کامل:

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

لقب:

باواریایی - اف.ث هالیوود

شهر:مونیخ

کشور:آلمان

سال تاسیس:1900

مالک:

اعضای رسمی باشگاه و مردم

مدیرعامل:

کارل هوپفنر

سرمربی:

کارلو آنچلوتی

کاپیتان:

فلیپ لام

وب سایت رسمی:

www.fcbayern.t-com.de

بهترین گلزن:

گرد مولر (525)

بیشترین بازی:

سپ مایر (623)

بهترین برد:

بایرن مونیخ 11-1 بوروسیا دورتموند (27 نوامبر 1971)

بدترین باخت:

بایرن مونیخ 0-7 شالکه 04 (9 اکتبر 1976)

تاریخچه باشگاه :

باشگاه بایرن مونیخ در تاریخ 27 فوریه سال 1900 در شهر مونیخ پایتخت ایالت باواریا تاسیس شد.  یک گروه متشکل از 11 بازیکن جوان فوتبال که از باشگاه های خود جدا شده بودند،  در کافه گیزلا واقع در منطقه شوابنگ شهر مونیخ جمع شدند و با رهبری فرانتس جان باشگاه بایرن مونیخ را تاسیس کردند و فرانتس جان اولین رئیس باشگاه بایرن شد.

 

این باشگاه از داخل یک کافه کوچک پدید آمد و در حال حاضر یکی از بزرگترین و پرافتخار ترین باشگاه های ورزشی در جهان است. بایرن تا کنون بیش از 270 هزار عضو رسمی و بیش از 4 هزار کانون هواداری در سراسر جهان دارد که به حمایت از این تیم می پردازند.

 

در مدت چند ماه موفق شد که در برابر تمام رقبای محلی پیروزی به دست بیاورد و به نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی جنوب آلمان راه پیدا کند در سال 1907 شیرازه یک تیم واقعی شكل گرفت و بایرن مونیخ به زمین اختصاصی خود در مونیخ و در خیابان لئوپولد رفت و تیم رقیب محلی یعنی اف ث واكر را در روز افتتاحیه هشت بر یک شکست داد. بایرن مونیخ در سطح شهر مونیخ به یك تیم پرطرفدار تبدیل شد و در سال 1910 قهرمان منطقه شرق آلمان شد. در سال پس از آن نیز بایرنی ها بدون شکست از عنوان خود دفاع کردند.


در سالهای پس از جنگ جهانی اول، بایرن چند عنوان محلی دیگر را کسب کرد و در سال 1926 موفق شد رقابتهای قهرمانی جنوب آلمان را فتح کند،این دستاور دو سال بعد نیز تکرار شد بایرن مونیخ در سال 1932 نخستین قهرمانی اش در آلمان را جشن گرفت، آنها در فینال مسابقات قهرمانی کشور آن سال موفق شدند اینتراخت فرانکفورت را با نتیجه 2-0 شکست دهند و قهرمان آلمان شوند.

با ظهور حزب نازی توسعه بایرن مونیخ متوقف شد، رئیس باشگاه و سرمربی تیم که هر دو یهودی بودند از کشور خارج شدند و بسیاری دیگر از اعضای باشگاه نیز پاکسازی شدند و بایرن مجددا به یک باشگاه فوتبال آماتوری تبدیل شد،در سالهای پس از این اتفاقات بایرن هرگز در سطح ملی مدعی نبود و رتبه های میانه جدول لیگ محلی را کسب میکرد.

 

پس از جنگ جهانی دوم ، بایرن مونیخ یکی از اعضای ((اوبر لیگای جنوبی)) (لیگ محلی دسته اول جنوب آلمان) شد،در سال 1955 آنها با کسب نتایج ضعیف به لیگ پایینتر سقوط کردند اما یک سال بعد موفق شدند به اوبرلیگای جنوبی بازگردند و سال 1957 نیز موفق شدند برای اولین بار قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان بشوند

در سال 1963 لیگ ملی ِ بوندسلیگا تشکیل شد و قرار شد پنج تیم از اوبرلیگای جنوبی در آن شرکت کنند،با این که بایرن مونیخ عنوان سوم لیگ محلی را کسب کرده بود اما تیم دیگر شهر مونیخ، یعنی باشگاه فوتبال مونیخ 1860 عنوان قهرمانی را به دست آورده بود و فدراسیون فوتبال آلمان ترجیح داد دو تیم از یک شهر در بوندس لیگا شرکت نکنند و بنا بر این بایرن مونیخ برای بوندس لیگا انتخاب نشد بایرنی ها دو سال بعد یعنی در سال 1965 با یک تیم جوان شامل استعدادهایی مثل فرانس بکن‌باوئر ، گرد مولر و سپ مایر به بوندس لیگا راه یافتند این دوران تازۀ بایرن مونیخ با نام فرانس بکن‌باوئر عجین بود . البته بازیكنان بزرگ دیگری مثل گرد مولر و سپ مایر و اولی هوینس نیز در او را یاری می دادند ولی هسته مركزی تفكر و راهبردی بایرن مونیخ او بود.

 

 سال های 79–1965 (دوره طلایی)

بایرن مونیخ اولین فصل حضورش در بوندسلیگا را با رتبه سوم به پایان رساند و در همان فصل نخست (1965/66) موفق شد جام حذفی فوتبال آلمان را نیز فتح کند، سال بعد یعنی فصل1966/67  آنها در یک فینال دراماتیک با پیروزی مقابل باشگاه فوتبال رنجرز اسکاتلند در وقت اضافه قهرمان جام در جام اروپا شدند و این اولین افتخار قاره ای آنها بود، بایرن مونیخی ها سالهای 1967 جام حذفی فوتبال آلمان را فتح کردند و سال 1969 موفق شدند برای اولین بار به طور همزمان قهرمان بوندس‌ لیگا و جام حذفی فوتبال آلمان بشوند آنها با اختلاف هشت امتیاز نسبت به آلمانیا آخن به مقام قهرمانی بوندسلیگا رسیدند و در دیدار نهایی جام حذفی نیز شالکه 04را شكست دادند

در سال 1970 اودو لاتیک ، سرمربی گری بایرن مونیخ را بر عهده گرفت و در اولین فصل موفق شد جام حذفی فوتبال آلمان را برای بایرن مونیخ به ارمغان بیاورد، پس از آن در سالهای 1972، 1973 و 1974 موفق شد سه بار پیاپی با بایرن مونیخ فاتح بوندس‌ لیگا شود سال 1974 بایرن مونیخ برای اولین بار همراه باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید به فینال جام باشگاه های اروپا رسید،در تاریخ 15 مه 1974 مسابقه فینال با با نتیجه 1 بر 1 به پایان رسید،اما در بازی تکراری بایرن مونیخ موفق شد با نتیجه 4 بر صفر پیروز شود و برای اولین بار فاتح جام باشگاه‌های اروپا شود آنها یک سال بعد نیز به فینال رسیدند و با غلبه بر باشگاه فوتبال لیدز یونایتد موفق شدند برای دومین بار پیاپی قهرمان جام باشگاه های اروپا شوند، سال 1976 برای سومین بار و این بار با پیروزی مقابل باشگاه فوتبال سن‌اتین قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شدند بایرن مونیخ در پاییز 1976 به عنوان قهرمان اروپا به جام بین‌قاره‌ای راه یافت و موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برگشت با دو گل کروزیروی برزیل را شکست دهد و جام بین قاره ای را نیز به افتخاراتش اضافه کند.

 

ادامه دهه 1970 برای بایرن مونیخ زمان تغییر بود و پس از قهرمانی جام بین‌ قاره‌ای 1976 هیچ عنوانی در سطح ملی یا بین المللی کسب نکردند،نسل طلایی بایرن کم کم پا به سن میگذاشتند، سال 1977 فرانس بکن‌باوئر به نیویورک کاسموس پیوست و اواخر دهه 1970 نیز سایر ستارگان این نسل طلایی مانند سپ مایر و گرد مولر و اولی هوینس یا بازنشسته شدند یا سالهای آخر فوتبالشان را در تیمهای دیگری گذراندند.

 

سال های 98–1979 (از اف سی برایتنیگه تا اف سی هالیوود)

در خارج از زمین فوتبال، دهه هشتاد برای بایرن مونیخ دوره ای همراه با آشفتگی بود، باشگاه در این سالها تعداد زیادی از پرسنلش را تغییر داده بود و از مشکلات مالی نیز رنج میبرد ، اما در داخل زمین فوتبال درخشش پل برایتنر و رومنیگه باعث شده بود که بایرن مونیخ به اف سی برایتنیگه معروف شود، این دو با درخشش در مسابقات، بایرن را در فتح دو بوندس لیگای 1980 و 1981 یاری کردند بایرنی ها در ادامه ی این دهه در سالهای 1982 و 1984 جام حذفی فوتبال آلمان را فتح کردند و سال 1985 موفق شدند بوندس‌ لیگا را فتح کنند، فصل 86-1985 برای بایرن فصل خوبی بود و آنها دوگانه فوتبال آلمان (بوندس لیگا و جام حذفی) را فتح کردند،سال 1987 نیز موفق شدند از قهرمانی خود در بوندس لیگا دفاع کنند.

بایرن در این سالها دو بار به فینال جام باشگاه‌های اروپا راه یافت اما هر دو بار در فینال شکست خورد و چیزی بیش از نایب قهرمانی عایدش نشد،سال 1982 استون ویلا با یک گل بایرن مونیخ را شکست داد و سال 1987 نیز پورتو پرتغال موفق شد بایرن مونیخ را در فینال با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

سال 1987 یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ شد، بایرن  تحت هدایت یوپ هاینکس پس از یک فصل ناکامی موفق شد بوندس لیگا را در دو فصل متوالی (89–1988 و 90–1989 ) فتح کند، بایرنیها پس از فتح بوندسلیگا 1990 مدتی در کسب جام ناکام بودند، اما در ژانویه سال 1994 فرانس بکن‌باوئر سرمربی تیم شد و بایرن مونیخ را در فتح بوندسلیگای 94-1993 رهبری کرد ، بنا بر این بایرن مونیخ پس از چهار سال ناکامی موفق به کسب جام شد. پس از این قهرمانی، جووانی تراپاتونی و اتو رهاگل هر کدام تقریبا یک فصل سرمربی بایرن مونیخ شدند، در این دوره ستاره های بایرن به جای صفحات ورزشی در صفحات شایعات و حاشیه ای مطبوعات بودند و بنا بر این بایرن مونیخ به اف سی هالیوود مشهور شد.

اواخر فصل 96-1995 فرانس بکن‌باوئر مجددا سرمربی بایرن مونیخ شد ، بایرن مونیخ موفق شد در این فصل جام یوفا را با درخشش ستارگانی مثل یورگن کلینزمن و مهمت شول و لوتار ماتئوس فتح کند.در فینال آن مسابقات بایرن مونیخ در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه پنج بر یک بوردو فرانسه را شکست داد.

جووانی تراپاتونی از ابتدای فصل 97-1996 مجددا سرمربی بایرن مونیخ شد و در سال اول بوندس لیگا را برای بایرن به ارمغان آورد،در فصل 98-1997 بایرن مونیخ پس از دوازده سال جام حذفی فوتبال آلمان را فتح کرد اما در رقابت برای فتح بوندس لیگا آن فصل ناکام بود و بوندس لیگای 98-1997 را کایزرسلاوترن فتح کرد و بنا بر این تراپاتونی برای دومین بار بایرن مونیخ را ترک کرد.

 

از سال 1998 تا کنون

اوتمار هیتسفلد از سال 1998 تا 2004 سرمربی بایرن مونیخ بود و در این دوره با ستارگانی مثل اشتفان افنبرگ ، الیور کان ، جیوانی البر ، مهمت شول و بیسنته لیزارازو موفق شد عناوین متعددی را کسب کند،بایرن در اولین فصل حضور هیتسفید (99–1998) بوندس لیگا را فتح کرد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز راه یافت ، در مسابقه فینال در حالی که بایرن مونیخ تا واپسین لحظات با یک گل از منچستر یونایتد پیش بود،ناگهان در چند دقیقه دو گل دریافت کرد و با حساب 2 بر 1 شکست خورد تا یکی از تلخترین شبهای تاریخ باشگاه بایرن مونیخ رقم بخورد، فصل بعد بایرن مونیخ دو گانه فوتبال آلمان را فتح کرد اما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب رئال مادرید شد، در فصل 01–2000 بایرن مونیخ برای سومین فصل پیاپی فاتح بوندس لیگا شد.

بایرنی ها در لیگ قهرمانان 2000-2001 در مرحله یک چهارم نهایی موفق شدند منچستر یونایتد را حذف کنند و تا حدی انتقام شکست دو سال قبل را از آنها بگیرند،آنها در مرحله نیمه نهایی رئال مادرید را حذف کردند و در فینال موفق شدند با درخشش الیور کان باشگاه فوتبال والنسیا را در ضربات پنالتی شکست دهند و پس از بیست و پنج سال قهرمان جام باشگاه های اروپا بشوند.

 

بایرن مونیخ در نوامبر 2001 به عنوان قهرمان اروپا در جام بین‌ قاره‌ای شرکت کرد و با شکست دادن بوکا جونیورز آرژانین موفق شد برای دومین بار عنوان قهرمانی جام بین قاره ای را کسب کند.

در فصل 02–2001 بایرن برای اولین بار پس از سه سال در فتح بوندس لیگا ناکام ماند و در لیگ قهرمانان نیز در مرحله نیمه نهایی حذف شد اما بایرنی ها در فصل 03–2002 موفق شدند ناکامی در بوندس لیگا را جبران کنند و بوندس لیگا را فتح کردند،پس از این فصل،بایرن یک فصل را بدون جام سپری کرد و وردر برمن فاتح بوندس لیگای 04–2003 شد،بنا بر این هیتسفیلد پس از شش فصل بایرن را ترک کرد و فیلیکس ماگات سرمربی بایرن مونیخ شد،ماگات در هر دو فصل اول حضورش در بایرن مونیخ موفق شد ، بوندس لیگا و جام حذفی را فتح کند.

بنا بر این شمار قهرمانی های بایرن مونیخ در بوندس لیگا به بیست رسید، با این حال بایرن با روزهای اوجش فاصله داشت و در لیگ قهرمانان اروپا مدعی نبود،اواسط فصل 07–2006 فیلیکس ماگات به دنبال نتایج ضعیفی که در آن فصل کسب کرده بود از کار برکنار شد و اوتمار هیتسفلد مجددا هدایت بایرن را بر عهده گرفت،در آن فصل، بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان موفق شد توسط روی ماکای سریعترین گل تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را مقابل رئال مادرید به ثمر برساند اما در مجموع برای بایرن فصل خوبی نبود و آنها نه تنها نتوانست جامی تصاحب کنند که در گرفتن سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا نیز ناکام ماندند.

بایرن در فصل 08–2007 موفق شد بار دیگر جام حذفی و بوندس لیگا را فتح کند،در پایان این سال هیتسفیلد برای دومین بار از بایرن رفت و الیور کان نیز برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، بایرن فصل 09–2008 در کسب جام ناکام ماند و یورگن کلینزمن پس از یک سال سرمربیگری ِ بایرن مونیخ از این باشگاه رفت.

 

از ابتدای فصل 10–2009 لوئی فان خال هدایت بایرن را بر عهده گرفت،در این سال بایرن موفق شد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با نتیجه چهار بر یک باشگاه فوتبال یوونتوس را که از جان لوییجی بوفون درون دروازه سود میبرد شکست دهد و به مرحله حذفی راه پیدا کند. پس از این پیروزی، بایرنی ها نتایج خوبی کسب کردند و موفق شدند در آن سال بوندس لیگا و جام حذفی فوتبال آلمان را فتح کنند و به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز راه پیدا کنند،اما در فینال با دو گل از اینتر میلان شکست خوردند و نایب قهرمان شدند، فصل بعد برای بایرن فصل بدی بود و آنها در کسب جام ناکام ماندند و لوئی فان خال نیز پس از حذف بایرن از لیگ قهرمانان از کار برکنار شد فصل 12–2011 یکی از تلخ ترین فصلهای بایرن مونیخ بود،بایرن در این سال یوپ هاینکس را روی نیمکت خود داشت و تا اواخر فصل به کسب هر سه جام امید داشت اما آنها رقابت برای فتح بوندس لیگا را به دورتموند واگذار کردند و در فینال جام حذفی نیز با نتیجه سنگین پنج بر دو مغلوب دورتموند شدند، در نهایت در فینال لیگ قهرمانان اروپا با وجود ارائه یک بازی هجومی در ضربات پنالتی از چلسی شکست خوردند و فصل را با سه نایب قهرمانی به پایان رساندند از ستاره های بایرن مونیخ در دهه 2010 میتوان مانوئل نویر ، فیلیپ لام ، باستین شواین اشتایگر ، فرانک ریبری و آرین روبن را نام برد.

 

بایرن به عنوان موفق‌ترین باشگاه فوتبال آلمان شناخته شده می‌باشد، که موفق به کسب 25 قهرمانی بوندسلیگا و 17 قهرمانی جام حذفی شده است. بایرن بیش از 147٫000 عضو دارد. و نیز بیش از 2،400باشگاه رسمی دارد، ودر این باشگاه‌های حدود 177٫000 عضو دارد.بایرن علاوه بر فوتبال باشگاه‌های شطرنج، هندبال، بسکتبال، ژیمناستیک، بولینگ، و تنیس روی میز را نیز اداره می‌کند و در فوتبال حرفه‌ای بیش از 1،100 عضو فعال دارد.

 

 پنجمین قهرمانی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا

در تاریخ 25 می 2013 فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ومبلی لندن بین و تیم بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند برگزار شد و تیم فوتبال بایرن مونیخ توانست بعد از 12 سال ناکامی در قهرمانی به پنجمین قهرمانی خود دست بیابد ، این بازی با نتیجه 2 بر 1 به صود باوارایی ها به پایان رسید و گل های بازی را ماریو ماندژوکیچ و آرین روین در دقایق پایانی برای بایرن و ایلکای گوندوغان برای بورسیا دورتموند گل زنی کردند.

 

به این ترتیب بایرن که سه فینال را در چهار سال اخیر تجربه کرده به قهرمانی دست یافت. این اولین قهرمانی آنها پس از فصل 01-2000 لیگ قهرمانان است. آنها به آنچه شایسته‌ شان بود رسیدند.

 

 ورزشگاه آلیانزآره‌نا

ورزشگاه آلیانز آره‌نا با گنجایش 71.137 نفر ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ می باشد و از آغاز فصل 06-2005 بایرن مونیخ دراین ورزشگاه بازی های خانگی خود را انجام داد، پیش از این بایرن مونیخ در ورزشگاه المپیک مونیخ به مت 33 سال بازی های خود را انجام می داد.

 

 ستارگان باشگاه بایرن مونیخ از ابتدا تا کنون

فرانس بکن‌باوئر ، توماس مولر ، اولی هوینس ، مارک هیوز ، کارل هاینس رومنیگه ، توماس کرافت ، گرد مولر ، مارسل یانزن ، یورگن کلینزمن ، سپ مایر ، هانس گئورگ شوارتزنبک ، پل برایتنر ، کلاوس اوگنتالر ، دیتر هوینس ، رونالد وولفارس ، اشتفان افنبرگ ، لوتار ماتئوس ، اولیور کان ، مهمت شول ، ویلی سانیول ، علی دایی ، لیزارازو ، جیوانی البر ، اوون هارگریوز ، میشائیل بالاک ، روکه سانتا کروز ، علی کریمی ، وحید هاشمیان ، مانوئل نویر ، فرانک ریبری ، آرین روبن ، فلیپ لام ، توماس مولر ، شواین اشتایگر ، ماریو گومز و ...

 

 

 افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

 

بوندس لیگا :

26 بار قهرمانی در فصل های :   1931/32 - 1968/69 - 1971/72 - 1972/73 - 1973/74 - 1979/80 - 1980/81 - 1984/85 - 1985/86 - 1986/87 - 1988/89 - 1989/90 - 1993/94 - 1996/97 - 1998/99 - 1999/2000 - 2000/01 - 2002/03 - 2004/05 - 2005/06 - 2007/08 - 2009/10 - 2012/13 - 2013/14 - 2014/15 - 2015/16

جام حذفی :

18 بار قهرمانی در فصل های :   1956/57 - 1965/66 - 1966/67 - 1968/69 - 1970/71 - 1981/82 - 1983/84 - 1985/86 - 1997/98 - 1999/2000 - 2002/03 - 2004/05 - 2005/06 - 2007/08 - 2009/10 - 2012/13 - 2013/14 - 2015/16

لیگا پوکال :

6 بار قهرمانی در سال های :  1997 -، 1998 - 1999 - 2000 - 2004 - 2007

1 بار نایب قهرمانی درسال : 2006

 

سوپر جام آلمان :

5 بار قهرمانی در سال های : 1982 (غیر رسمی) - 1987 -  1990 - 2010 - 2012

3 بار نایب قهرمانی درسال های : 1989 - 19994 - 2008

 

 

لیگ قهرمانان اروپا :

5 بار قهرمانی در سال های : 1974 - 1975 - 1976 - 2001  - 2013

5 بار نایب قهرمانی درسال های : 1982 - 1987  - 1999 - 2010 - 2012

 

 لیگ اروپا / جام یوفا (سابق) :

1 بار قهرمانی در سال : 1996

 

جام در جام اروپا :

1 بار قهرمانی در سال : 1967

 

جام بین قاره‌ای (اروپا-آمریکای جنوبی) :

2 بار قهرمانی در سال های : 1976 - 2001

 

 


:: موضوعات مرتبط: تیم بایرن مونیخ , ,



نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 146
نویسنده : جوادشهدادی

بسمه تعالی

 

 

آرام.با سلام وخسته نباشی خدمت شما دوستان و کربران گرامی ؛ منظور از ایجاد این وبلاگ آشنایی شما با تیمی پر استعداد در منطقه محروم در استان هرمزگان می باشدآرام

 

چشمکمشخصات تیم اتحاد سبز گرو چشمک

سال تاسیس : 1389

نام فارسی : اتحادسبز گرو

 etiehad sabz garou : نام به انگلیسی 

مدیر عامل : عبدالله زارعی

سرمربی  : جابر شهدادی

کاپیتان  تیم : جاوید شهدادی

زمین اختصاصی : زمین خاکی جلوی مدرسه ولایت

 : افتخارات تیم

مقام اول مسابقات رمضان جام یادواره شهید کیدی زارعی ، مقام دومی در مسابقات محلی جام نوروز در روستای گرو 

مقام دومی مسابقات جام رمضان روستای سفید کوه ،مقام دومی مسابقات محلی روستای گرو ،مقام سومی مسابقات جام فجر ،

و مقام سومی مسابقات جام  نوروز گرو

لیست بازیکنان از سال 1389 تا 1395 :1-عبدالله زارعی،ابراهیم شهدادی،جابر شهدادی،جاوید شهدادی، جواد شهدادی ،حسن سهرابی ،مطهر میرشکاری ،علی خیراندیش،علی میرشکاری

،مصطفی محمدی ،علی رئیسی میرشکار،حسین مختار زاده ، محمد جواد  داوری ،ایمان درختی زاده ، پرویز زارعی ،عباس شهدادی ، حبیب شهدادی،محمد طاهری ،حسین گروزاده،

.....اسماعیل غریب شاهی ، محمد شهدادی ، یعقوب شهدادی و

 


:: موضوعات مرتبط: اتحاد سبز گرو , ,



مسی
نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 246
نویسنده : جوادشهدادی


:: موضوعات مرتبط: Wallpaper messi , ,



رونالدو
نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 92
نویسنده : جوادشهدادی


:: موضوعات مرتبط: Wallpaper Ronaldo , ,



مولر
نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 126
نویسنده : جوادشهدادی


:: موضوعات مرتبط: Wallpaper muller , ,



مشخصات کریسیانو رونالدو
نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 104
نویسنده : جوادشهدادی

 

نام کامل :  کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو

نام مستعار:   پدیده

ملیت:  پرتغال

باشگاه:  رئال مادرید

تاریخ تولد:  1985/2/5

سن:  31

محل تولد:  فونچال،مادیرا،پرتغال

پست:  مهاجم

قد:  186 سانتی متر

وزن:  84کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه:  7

شماره پیراهن در تیم ملی:  7

پای تخصصی:  راست

وب سایت رسمی:

www.cristianoronaldoofficial.co

 

کریستیانو رونالدو :

متولد 5 فبریه سال 1985، در شهر فونچال ایالت مادیرا، پرتغال است. وی عضو باشگاه رئال مادرید اسپانیا و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. کریس رونالدو در سن 23 سالگی اولین توپ طلای خود را دریافت کرد و در سال های 2013 و 2014 دومین و سومین توپ طلای خود را کسب کرد. رونالدو در سن 28 سالگی 400 گل خودش در رده ی حرفه ای را به ثمر رساند. رونالدو اولین پرتغالی است که سه توپ طلا برده است و اولین بازیکنی است که 4 کفش طلا اروپا را در کارنامه دارد. در 100امین سالگرد فدراسیون فوتبال پرتغال ، رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال پرتغال معرفی شد، همچنین رونالدو به همراه منچستریونایتد و رئال مادرید 16 جام کسب کرده است.

 

رونالدو فوتبالش را از تیم آندورینا آغاز کرد. دو سال در آندورینا حضور داشت و بعد از آن به تیم ناسیونال منتقل شد و در سال 1997 به اسپورتینگ لیسبون پیوست. پس از درخشش خیره کننده در لیسبون توسط سر الکس فرگوسن  در سال 2003 با قراردادی به مبلغ 15 میلیون یورو راهی منچستریونایتد شد. . رونالدو پس از 6 سال افتخار آفرینی در لباس شیاطین سرخ در سال 2009 با انتقالی به مبلغ 94 میلیون یورو به رئال مادرید  رفت و تبدیل به گرانترین بازیکن جهان شد. در می 2012 رونالدو به رکورد گلزنی در مقابل تمام تیم های لالیگا در یک فصل دست یافت و در فصل بعد رکورد گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را با 17 گل بدست آورد.

 

کریستیانو رونالدو در سن 18 سالگی ، و در آگوست 2003 اولین بازی اش را برای تیم ملی  پرتغال انجام داد و حال از 100 بازی ملی فراتر رفته است، وی همچنین اولین پرتغالی است که به 50 گل ملی رسیده است و وی بهترین گلزن تاریخ پرتغال است.

 : افتخارات باشگاهی

منچستر یونایتد
لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸
جام حذفی فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نایب قهرمانی: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶
کارلینگ کاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸
جام خیریه انگلستان: ۲۰۰۷
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نایب قهرمانی: ۰۹–۲۰۰۸
نایب قهرمانی سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۸

 

رئال مادرید
لالیگا: ۱۲–۲۰۱۱
کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نایب قهرمانی: ۱۳–۲۰۱۲
سوپرکوپا د اسپانیا: ۲۰۱۲؛ نایب قهرمانی: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴
لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵
سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۴

 

  افتخارات ملی :


پرتغال
جام ملت‌های اروپا/ یورو: یک قهرمانی: ۲۰۱۶
جام جهانی: مقام چهارم: ۲۰۰۶

انفرادی


توپ طلای فیفا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴
تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲
تیم سال یوفا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴
بهترین بازیکن سال سر مت بازبی: ۰۴–۲۰۰۳، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
بازیکن جوان سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶
بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
بازیکن سال اتحادیه نویسندگان فوتبالی: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
آقای گل لیگ برتر انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷
کفش طلای اروپا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴
توپ طلای اروپا: ۲۰۰۸
جایزه بهترین بازیکن سال اروپا: ۱۴–۲۰۱۳
بازیکن سال ورلد ساکر: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴
جایزه پوشکاش فیفا: ۲۰۰۹
آقای گل لا لیگا: 11-2010، 14-2014 و 15-2014

 

مسابقات دوستانه:


جام سانتیاگو برنابئو (۳): ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱
جام فرانس بکن باوئر (۱): ۲۰۱۰

 


:: موضوعات مرتبط: کریستیانو رونالدو , ,



مشخصات لیونل مسی
نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 1229
نویسنده : جوادشهدادی

 

نام کامل :  لیونل آندرس مسی

نام مستعار:  مارادونای کوچک ، کوتوله

ملیت:  آرژانتین

باشگاه:  بارسلونا

تاریخ تولد: 1987/6/24

سن: 29

محل تولد:  روزاریو ، آرژانتین

پست:  مهاجم

قد:  170 سانتی متر

وزن: 72 کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه: 10

شماره پیراهن در تیم ملی:10

پای تخصصی:  چپ

وب سایت رسمی:

www.leomessi.com

 

لیونل مسی :

در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در شهر روزاریو آرژانتین متولد شد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌ وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده‌است. او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. او در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت. در سن ۱۱ سالگی تشخیص داده‌شد که او با کمبود هورمون رشد مواجه‌است. ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت. کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده‌ بود و مسی و پدرش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند. رکساچ، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

 

افتخارات فردی 

 

بهترین گلزن لالیگا اسپانیا (259 گل - تا تاریخ 13 ژانویه 2016)
بهترین بازیکن جوان جهان (2006، 2007 و 2008)
بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (2005)
بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال (2005)
بهترین بازیکن لالیگا (2009/ 2010 ، 2011/2012، 2014/2015)
بهترین گلزن لالیگا (2014/2015)
بهترین گلزن لالیگا (2010 و 2012)
کفش طلای اروپا (2010 وال با 91 گل

جایزه آلفردو دی استفانو: (2009، 2010 و 2011)

 

افتخارات تیمی


قهرمانی در رقابت های فوتبال زیر بیست سال جهان (2005)
قهرمانی در سوپرجام اروپا: 2009, 2011, 2015
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 2005–06, 2008–09, 2010–11, 2014–15
قهرمانی در لالیگای اسپانیا: 2004–05, 2005–06, 2008–09, 2009–10, 2010–11, 2012–13, 2014–15
قهرمانی در سوپر جام اسپانیا: 2005, 2006, 2009, 2010, 2011, 2013
قهرمانی در کوپا دل ری: 2008–09, 2011–12, 2014–15

قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان: 2009, 2011، 2015 2012 و 2013)
بهترین بازیکن اروپا: (2011 و 2015)
توپ طلای جهان (2009، 2010، 2011 ، 2012 و 2015)
بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا (2009،2010، 2011 ، 2012)
بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا
زدن بیشترین گل در یک سال

 


:: موضوعات مرتبط: لیونل مسی , ,



مشخصات توماس مولر
نوشته شده در دو شنبه 10 آبان 1395
بازدید : 126
نویسنده : جوادشهدادی


نام کامل : توماس مولر

نام به انگلیسی : thomas muller 

ملیت :  آلمان

باشگاه:  بایرن مونیخ

تاریخ تولد:1989/9/13

سن:  27

محل تولد:  ویلهایم ،آلمان غربی

پست:  مهاجم

قد:  186سانتی متر

وزن:  75 کیلوگرم

شماره پیراهن در باشگاه:  25

شماره پیراهن در تیم ملی:  13

پای تخصصی:  راست

وب سایت رسمی:

www.esmuellertwieder.de


توماس مولر  :

توماس مولر زاده 13 سپتامبر 1989 است. وی توان بازی در نقش های هافبک و مهاجم را دارا است و به خاطر تخصص در کار های هجومی زبان زد است. وی توانایی بازی در پست های هافبک هجومی، مهاجم اصلی ، مهاجم دوم و وینگر را دارد. او را به خاطر کار تیمی اش و استقامت بدنی اش همگان تحسین می کنند. او پرداخته شده توسط سیستم جوانان باشگاه بایرن مونیخ است و در فصل 10-2009 توسط لوییز فان خال برای بازی در تیم اصلی انتخاب شد. در فصل 13-2012 و در سه گانه جادویی، مولر موفق شد 23 گل به ثمر برساند.

توماس مولر زاده 13 سپتامبر 1989 است. وی توان بازی در نقش های هافبک و مهاجم را دارا است و به خاطر تخصص در کار های هجومی زبان زد است. وی توانایی بازی در پست های هافبک هجومی، مهاجم اصلی ، مهاجم دوم و وینگر را دارد. او را به خاطر کار تیمی اش و استقامت بدنی اش همگان تحسین می کنند. او پرداخته شده توسط سیستم جوانان باشگاه بایرن مونیخ است و در فصل 10-2009 توسط لوییز فان خال برای بازی در تیم اصلی انتخاب شد. در فصل 13-2012 و در سه گانه جادویی، مولر موفق شد 23 گل به ثمر برساند.

وی کارش را در تیم ملی از سال 2010 آغاز کرد و در جام جهانی 2010 در 6 بازی 5 گل به ثمر رساند. او در ان تورنومنت به عنوان بهترین بازیکن جوان شناخته شد و کفش طلا مسابقات را را بخود اختصاص داد. در جام جهانی 2014 او 5 گل به ثمر رساند و 3 پاس گل داد تا کفش نقره ای تورنومنت را برنده شود همچنین نام وی در تیم منتخب جام جهانی قرار گرفت.

توماس مولر در ویلهیم منطقه آپر باواریا در باواریا به دنیا آمد و در دهکده فال بزرگ شد. دهکده ای که بعد از درخشش وی در جام جهانی 2010 مورد توجه همگان قرار گرفت. وی فرزند کلودیا و جرهارد است و برادری دارد که دو سال و نیم از خودش کوچکتر است. همسر او لیزا ترد که اسب سوار نیمه حرفه ای است و بر روی زمین کشاورزش مشغول به فعالیت است.

مولر ابتدا برای تیم محلی دهکده خود بازی می کرد اما در سن 10 سالگی سفر 50 کیلومتری را انجام داد تا به رده های سنی بایرن مونیخ در باواریا ملحق شود.  در فبریه 2009 وی اولین قرارداد حرفه ای اش را با تیم اصلی بایرن مونیخ امضا کرد. این قرارد دو ساله به امضا رسید. او به همراه بد اشتوبر قرارداد امضا کرد و هردو ان ها آماده می شدند تا به عنوان بازیکن قرضی به تیم های دیگر ملحق شوند اما با انتخاب شدن فان خال به عنوان سرمربی ، هردو آن ها به تیم اصلی بایرن مونیخ ملحق شدند. در سال 2010 مولر قراردادش را تا سال 2013 با باشگاه تمدید کرد و با وجود روبن و ریبری او در مرکز خط حمله به کار گرفته می شد. مولر در آن فصل در 34 بازی بوندسلیگا به میدان رفت که 29 تای آن از ابتدا بود و 13 گل به ثمر رساند و 11 پاس گل داد. در کل وی در 52 مسابقه بازی کرد اعم از فینال لیگ قهرمانان و فینال دی اف بی پوکال و موفق شد 19 به ثمر برساند. در نظر سنجی مجله کیکر به عنوان پدیده فصل 10-2009 بوندسلیگا انتخاب شد و نامش در میان 11 نفر منتخب بوندسلیگا قرار گرفت.

در فصل بعد مولر بعد از درخشیدن در جام جهانی 2010، قراردادش را با بایرن تا سال 2015 تمدید کرد. در ابتدا فصل وی خوب کار می کرد اما تجربه 8 بازی در بوندسلیگا بدون گل را پشت سر گذاشت و مدتی هم روی نیمکت نشست. مولر در آن فصل 19 گل به ثمر رساند که 12 تای آن در لیگ بود ولی در پایان فصل با سومی در لیگ و حذف از جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا، سرمربی مورد علاقه مولر، لویی فان خال از کار برکنار شد و یوپ هاینکس جایگزین وی شد.

در فصل بعد نام توماس مولر در میان نامزد های کسب توپ طلا قرار گرفت. در 31 مارچ 2012 ، مولر 100 بازی اش در لیگ را در مقابل نونبرگ انجام داد. مولر در فینال لیگ قهرمانان همان فصل تک گل بایرن مونیخ را در شکست برابر چلسی به ثمر رساند ولی از اینکه مدت زیادی بر روی نیمکت نشسته بود ناراضی بود. در 13 دسامبر سال 2012 مولر در طی مصاحبه ای اعلام کرد هیچ باشگاهی وجود ندارد که شما بعد از ترک بایرن به آن ملحق شوید و بایرن بهترین تیم جهان است و 6 روز بعد قراردادش را تا سال 2017 با بایرن تمدید کرد. بایرن مونیخ در آن فصل موفق شد که سه گانه را کسب کندو مولر با 13 گل در بوندسلیگا و در مجموع 23 گل، نقش مهمی در سه گانه آخرین سال حضور هاینکس در بایرن مونیخ داشت.

مولر فصل بعد را با زدن 7 گل در 12 مسابقه پیش فصل بایرن تحت نظر پپ گواردیولا آغاز کرد. بعد از خراب کردن دو پنالتی ، او به پنالتی زن دوم تیم تبدیل شد و داوید آلابا جای وی را گرفت. در پایان فصل مولر با زدن 8 گل در 5 مسابقه جام حذفی به عنوان بهترین گلزن این تورنومنت انتخاب شد. در فصل بعد مولر قراردادش را تا سال 2019 با بایرن تمدید کرد. وی در آن فصل پیشنهاد منچستر یونایتد را نیز رد کرد. در 11 مارچ 2015 با دو گلی که در پیروزی 7 بر 1 مقابل شاختار به ثمر رساند با ماریو گومز به عنوان بهترین گلزن آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید و در 21 آپریل 2015 این رکورد را شکست.

رده ملی
او کارش را در سال 2004 و در تیم ملی زیر 16 سال آغاز کرد. در اگوست 2009 به تیم ملی زیر 21 سال دعوت شد. اولین بازی ملی اش برای تیم بزرگسالان را در مقابل آرژانتین انجام داد، جایی که در دقیقه 66 جایگزین تونی کروس شد. او در کنار 7 بازیکن دیگر از بایرن مونیخ به تیم ملی آلمان برای حضور در جام جهانی 2010 آفریقا جنوبی دعوت شد و شماره 13 سابق کاپیتان میشائل بالاک را بر تن کرد. وی در آن تورنومنت در کنار خدیرا و اوزیل به عنوان پدیده تیم ملی آلمان بود. وی در یورو 2012 نیز حضور داشت که با تیم ملی آلمان تا مرحله نیمه نهایی پیشرفت. وی همچنین با تیم ملی آلمان در جام حهانی 2014 برزیل حضور داشت و نخستین گل آلمان در پیروزی 7 بر 1 مقابل برزیل در نیمه نهایی را به ثمر رساند که 2000 گل تاریخ آلمان بود.

افتخارات تیمی :

بایرن مونیخ


بوندسلیگا 2010-2013-2014-2015
جام حذفی 2010-2013-2014
سوپر کاپ آلمان 2010-2012
لیگ قهرمانان اروپا 2013
جام باشگاه های جهان 2013
سوئپر کاپ اروپا 2013

آلمان
قهرمان جام جهانی 2014
سومی جام جهانی 2010

افتخارات شخصی :


بهترین بازیکن جوان و برترین گلزن جام جهانی 2010
بهترین پاسور جام جهانی 2010
بهترین بازیکن جوان از نگاه ورد ساکر 2010
دومین گلزن و بازیکن برتر جام جهانی 2014
تیم منتخب و تیم رویایی جام جهانی 2014
توپ طلا: رده 15 در 2010- 13 در 2011- 17 در 2013- 5 در 2014
رده 6 و 4 در بهترین بازیکن اروپا در سال های 2013 و 2014


:: موضوعات مرتبط: توماس مولر , ,